mandag 8. september 2014

Lag denne fine hengesofaen for noen få hundrelapper!


Det er noe med hengesofaer som jeg liker skikkelig godt. Jeg vet ikke helt om det er fordi det gir meg assosiasjoner til lange late dager i en hengekøye i hagen, eller om det bare er fordi de ser bra ut, men noe er det.

De er heldigvis veldig enkle å lage selv. Vi lagde denne i helgen på noen få timer.

Du trenger:
5 store kroker (Maxbo, Bauhaus eller lign.)
Tau i passe lengde, husk å beregn ekstra til knuter
En gammel dør eller lignende
Hvis du har noen lengder tre liggende, kan du bruke det i stedet for en dør.

Slik gjør du:
Fest krokene
Fest tauet
Heng opp døren og juster tauene.

I forkant av sofaen har vi pyntet litt med en grein jeg fant i skogen. Fløyelsputene er fra OiSoiOi. De små putene er fra Sanselig Interiør.

:-)

2 kommentarer:

  1. Tack för mycket bra inspiration.
    Följ gärna vårt renoverings äventyr när vi förvandlar vårt hus från 1946 till ett hus i New England style.
    http://saganomfamiljenmanstromer.blogspot.se/

    SvarSlett
  2. Så fint, veldig smart og lettvint. Men hvordan får du putene til å bli på plass? Med den type oppheng blir det vel bevegelse i sofaen? Er jo det som skaper den herlige hengekøyefølelsen.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...